5 moduri ca sa te energizezi in cateva minute

5 moduri ca sa te energizezi in cateva minute

La inceputul de an oboseala poate fi resimtita. Trecerea de la zilele de concediu in care ai dormit pana tarziu la cele active, cu alarma pusa sa sune, ar putea fi o acomodare mai grea decat ai fi crezut. Daca simti ca ai nevoie de un plus de energie, nu te grabii la ceasca de cafea, ciocolata sau o bautura energizanta. Zaharul si cofeina iti vor oferi un imbold pe moment, insa ulterior te vei simti si mai obosit. Cateva idei prezentate mai jos iti vor fi mai mult decat utile.

1. Mananca dimineata

A lua micul dejun in fiecare dimineata inseamna mai putina oboseala si stres. Alimentele bogate in fibre, cum ar fi fulgii de ovaz, iti ofera aport nutritional mare si reprezinta o alegere mai buna decat un corn cu ciocolata sau un produs de patiserie. Senzatia de foame conduce la scaderea energiei, prin urmare, asa cum masina se hraneste cu benzina pentru a porni la drum, la fel si tu, manca dimineata pentru a lua startul unei zilei productive.

2. Ia o lingurita de miere de Manuka

Mierea de Manuka are foarte multe proprietati benefice pentru organism, detine calitati superioare fata de mierea clasica. Provenita din Noua Zeelanda, aceasta contribuie la gradul marit de energie si imbunatatirea memoriei. Dimineata nu pleca de acasa pana nu ai luat o lingurita sau doua de miere de Manuka. O idee foarte buna este si sa o pastrezi in sertarul de la job.
Totodata, mierea de Manuka este recunoscuta pentru sustinerea sistemului imunitar, imbunatatirea digestiei si nu numai.

3. Canta

Canta in dus, in timp ce iti faci patul sau in masina in drum spre job. Cantatul iti ofera o stare emotionala buna si reduce nivelul hormonilor de stres din organism. Asadar, chiar daca stii ca nu ai avut niciodata talent la muzica, nu te sfii, deschide canalul YouTube, casetofonul sau TV-ul si canta pe melodiile care iti plac tie.

4. Bucura-te de miscare

Daca ti-ai trasat rezolutiile pentru 2018 si ai pus pe lista si sa faci mai multa miscare, este un lucru grozav pentru starea ta de bine. Exercitiile fizice facute in mod regulat au efecte pozitive asupra sanatatii tale. In plus, ele te ajuta si sa iti cresti nivelul de energie. Prin urmare, chiar daca resimti in aceste momente oboseala si nu ai nici cel mai mic chef sa faci miscare, tocmai acest lucru te va ajuta sa te revigorezi. Chiar daca esti la birou, coboara sau urca scarile, iesi din cladire, opteaza pentru o scurta plimbare si te vei intoarce cu forte noi, gata pentru a duce la bun sfarsit ceea ce ti-ai propus.

5. Bea un pahar de apa

Deshidratarea organsimului atrage oboseala. Mai precis, poate afecta functia creierului, dispozitia ta si nivelul de energie. Este important sa bei suficient de multa apa. Poti spune ca esti hidratat atunci cand nu iti este sete, iar culoarea urinei este deschisa. Ridica-te si umple cana cu apa! Asigura-te ca ramai hidratat, iar putina miscare de cateva ori pe zi pentru acest lucru va contribui si el la ridicarea nivelului de energie.

Nu te lasa coplesit, apeleaza la trucuri simple, la indemana pentru a avea un 2018 plin de energie.

Sursa foto: Pexels.com

Ce trebuie sa stii daca vrei sa gatesti cu sirop de artar

Ce trebuie sa stii daca vrei sa gatesti cu sirop de artar

Sursa foto: HelloGiggles

Pentru cei care isi doresc sa inlocuiasca zaharul, siropul de artar este cunoscut ca un inlocuitor al lui. Acest lucru este datorat faptului ca siropul de artar ofera beneficii organismului, datorita antioxidantilor, vitaminelor si mineralelor pe care le contine.

Siropul de artar poate fi un substitut al zaharului in orice reteta. De regula, trei sferturi dintr-o cana de sirop de artar poate inlocui cu succes o cana intreaga de zahar. Siropul de artar este de trei ori mai dulce decat zaharul rafinat si, cel mai important, are mai putine calorii.

Un alt lucru care recomanda utilizarea siropului de artar la gatit este faptul ca are un indice glicemic scazut, ceea ce il face un indulcitor ideal pentru persoanele care au diabet.

Siropul de artar organic pe langa faptul ca este dulce, contine vitamine, minerale si antioxidanti.

Siropul de artar poate fi folosit in loc de zahar in aproape orice reteta. Este necesar doar sa stii cat sirop de artar vei adauga in locul cantitatii de zahar mentionata in reteta. Este ideal sa folosesti ¾ dintr-o ceasca cu sirop de artar in locul unei cesti de zahar.

In cazul procesului de coacere este bine sa setezi temperatura la aproximativ 25 de grade. Este necesar sa o micsorezi, pentru ca siropul de artar se caramelizeaza la o temperatura mai scazuta decat in cazul zaharului.

 

Gradele siropului de artar

Siropul de artar este clasificat in 3 clase, singura diferenta intre clasificarea americana si cea canadiana este terminologia. Sistemul american numeste aceste clase A, B, C, in timp ce sistemul canadian utilizeaza cifrele 1, 2, 3.

Clasificarea se bazeaza pe transluciditatea siropului de artar, ceea ce inseamna cantitatea de lumina transmisa prin exemplarul de sirop de artar. Producatorii folosesc un instrument de masurare special pentru transluciditatea siropului de artar. Pentru a fi clasificat, fiecare esantion de sirop de artar trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

  • nu are voie sa fermenteze
  • trebuie sa aiba culoare clara si uniforma
  • este necesar sa aiba o aroma de artar tipica pentru gradul sau de culoare.

Siropul de artar de gradul B este ideal pentru gatit si coacere, transmisia de lumina este intre 27% si 43.9%, are gust puternic si culoare inchisa. Se pastreaza foarte bine la temperatura camerei si, important de precizat, siropul de artar de gradul B este foarte bogat in antioxidanti.

Vei pregati dulciuri gustoase si sanatoase in casa pentru toti cei dragi ai familiei.

 

 

Top 4 motive sa consumi sirop de artar

Top 4 motive sa consumi sirop de artar

Sursa:  http://s3.amazonaws.com/finecooking.s3.tauntonclud.com

Exista mai multe tipuri de indulcitori naturali care se recomanda sa fie utilizati in locul zaharului, iar siropul de artar nu lipseste de pe aceasta lista.

Printre cele mai importante beneficii pentru sanatate pe care le are aceasta substanta minune se numara si intarirea sistemului imunitar si mentinerea unei inimi sanatoase. De asemenea, acesta are proprietati antioxidante care ne protejeaza organismul de radicalii liberi. Acestea sunt insa doar cateva dintre motivele pentru care ar trebui sa consumi sirop de artar! Vrei sa le afli si pe celelalte? Iata-le!

 

  • Are o valoare nutritionala ridicata

 

Siropul de artar nu este doar tentant de delicios, dar are si o valoare nutritionala care l-ar putea incadra cu succes in categoria superalimentelor. Printre altele, siropul de artar contine minerale, calciu, fier, magneziu, fosfor, sodiu, potasiu si zinc. Totodata, vitamine precum tiamina, riboflavina, niacinul si B6 se regasesc de asemenea in siropul de artar.

 

 

  • Contine antioxidanti

 

Siropul de artar are diferite proprietati antioxidante, substante esentiale pentru o viata sanatoasa. Antioxidantii sunt importanti pentru organism, deoarece neutralizeaza radicalii liberi, astfel fiind prevenite diverse afectiuni. Asadar, consumul de sirop de artar este eficient pentru prevenirea unor boli precum diabetul zaharat, dar si pentru evitarea afectiunilor sistemului cardiac.

 

  • Intareste sistemul imunitar

Lipsa zincului si a manganului ar putea duce la scaderea numarului de celule albe din sange, ceea ce afecteaza raspunsul sistemului imunitar. Suplimentarea acestor minerale este singura modalitate eficienta de a restabili echilibrul de care organismul are nevoie, iar siropul de artar este o sursa foarte buna pentru a asigura aportul zilnic de zinc si mangan.

 

 

  • Pastreaza sanatatea reproductiva masculina

 

Consumul de sirop de artar contribuie, de asemenea, la mentinerea sanatatii sistemului reproducator masculin. Exista anumite minerale, cum ar fi zincul, care se gasesc in siropul de artar si care sunt foarte benefice pentru glanda prostatica. Pe de alta parte, reducerea nivelului de minerale creste riscul de aparitie unor boli precum cancerul de prostata. De aceea este recomandat ca barbatii sa consume o cantitate suficienta din acest superaliment.

 

5 beneficii ale siropului de artar

5 beneficii ale siropului de artar

Foarte multe persoane consuma cantitati mari de zahar, probabil mai mult decat au nevoie de fapt. Siropul de artar este unul dintre indulcitorii care reprezinta o alternativa buna pentru inlocuirea zaharului, daca este consumat cu moderatie.

Indulcitorii naturali de calitate, cum este si siropul de artar, contin niveluri mai ridicate de substante nutritive benefice, antioxidanti si fitochimici, spre deosebire de zaharul de masa alb.

Atunci cand se consuma in cantitati adecvate, avantajele siropului de artar sunt legate de reducerea inflamatiei, furnizarea substantelor nutritive si o gestionare corecta a zaharului din sange. Afla din randurile de mai jos beneficiile siropului de artar.

 

  1. Contine numerosi antioxidanti

Spre deosebire de zaharul rafinat, siropul de artar are o capacitate antioxidanta mult mai mare. Studiile au aratat ca siropul de artar pur contine pana la 24 de antioxidanti diferiti. Acesti antioxidanti, sub forma de compusi fenolici, sunt folositori pentru reducerea daunelor provocate de radicalii liberi care pot provoca inflamatii si pot contribui la formarea diferitelor boli cronice.

Opteaza pentru siropurile de artar din clasa B, care sunt mai inchise la culoare, deoarece acestea contin mai multi antioxidanti.

 

  1. Are indice glicemic scazut

Zaharul rafinat si carbohidratii rafinati, in general, sunt cunoscuti ca sunt foarte repede metabolizati de ficat, provocand o “crestere a zaharului”.

Consumul mare de zahar creste rapid glicemia si insulina. Cu timpul apare o scadere a raspunsului insulinei, dar si dificultati de gestionare a glucozei din sange, motiv pentru care se dezvolta diabetul.

Este important de stiut ca un consum mare de zahar din orice sursa, este una dintre cauzele principale ale unor probleme de sanatate raspandite precum obezitatea, diabetul de tip 2, bolile cardiace. Pe cat posibil, este bine sa fie evitat zaharul rafinat.

 

  1. Lupta impotriva bolilor inflamatorii

Deoarece siropul de artar contine compusi polifenolici, raspunzatori pentru reducerea inflamatiei, face astfel parte dintr-o alimentatie sanatoasa. Siropul de artar contribuie prin urmare la prevenirea anumitor boli cum ar fi artrita, boala inflamatorie intestinala sau boala cardiaca.

 

  1. Ajuta la protejarea sanatatii pielii

Multe persoane folosesc siropul de artar pentru uz extern, direct pe piele. In mod similar cu mierea, siropul de artar poate ajuta la scaderea inflamatiei pielii, roseata, pete si uscaciune. Combinat cu lapte crud sau iaurt, se obtine o masca care poate hidrata pielea, reducand in acelasi timp bacteriile si semnele de iritare.

 

  1. Intareste sistemul imunitar

Lipsa zincului si a mineralelor ar putea duce cu usurinta la o reducere a numarului de celule albe din sange, ceea ce afecteaza buna functionare a sistemului imunitar. Suplimentarea acestor minerale este singura modalitate cunoscuta de a restabili nivelul lor. Siropul de artar este o sursa buna de zinc si mangan, care joaca un rol cheie in intarirea sistemului imunitar.

 

Plafarul online Planteea iti pune la dispozitie o gama variata de sirop de artar pe care sa il folosesti in locul zaharului, tu si toti membrii familiei.

Un Blog în slujba sănătății tale.